Laaste nieuws van de Highlow rangers; Het einddoel is bekend !
Onze achtste Enfield in ons bezit. ~Zaterdag opgehaald uit het zuiden des lands. Bouwjaar 1954 en volgen onze hoogbegaafde monteurs kan je er de wereld mee rond.Ik heb mijn twijfels….
zo denken wij erover er al we niet op onze Harley rijden…
1-11-2020 Het einddoel is bekend eindelijk!
We vergaderen niet. Ondanks de wens om bij elkaar te komen wachten we af… Corona houdt ons in zijn macht.
Maar spontaan aan tafel in de loods ontstaan ideeën en komen de verhalen.
Mijn voorkeur om dwars door de Kaukasus te rijden wordt naar het land der fabelen verwezen…
Mijn medestrijders die in de olie-industrie werken en in Azerbeidzjan, Armenië en Georgië hebben gewerkt raden het ten stelligste af.
Vanaf een olieplatform in de Balkan gingen de mannen als ze vrij af waren op stap naar de dichts bij zijde stad in.
Voor ze dat deden kregen ze instructie om met minimaal 8 man heen te gaan en ook weer terug te gaan. (Dit ondanks hun red Neck mentaliteit van wie doet ons wat).
Dat mocht wel eens niet lukken omdat niet iedereen op dezelfde tijd naar huis ging. De laatste moesten allen terug en kwamen ontdaan van heen kleding en bezittingen maar vol met blauwe plekken etc. terug, als ze mazzel hadden. Deze landen zijn meer dan eng dus.
Floortje dressing die geweldige opnames laat zien van wat er voor haar voorbij glijdt laat nooit zien wat er achter haar gebeurt aan beveiliging en geregel.
Nu waren de olieboys ook nooit op de zuiverste plekken op aarde natuurlijk maar toch…
Inmiddels worden de Franse camembert geweerd uit de islamitische schapen en slachten ze de Franse katholiek in hun eigen kerk als honden af. Maar Pakistan is er een status quo gelukkig. Voordat we zover zijn zal de onrust nog wel 10x van plaats wijzigen helaas…
Dat enge plan om met een boot 6 dagen over de woelige baren te cruisen is niet mijn ding en gelukkig gecanceld.
Ik weet ik praat in nevels omdat het begin nog onbekend is.
Mijn strijders zijn bezig om zich te voorzien van een Royal Enfield. Dat lukt gestaag want de achtste is al binnen. Nu gaat het ook om wat bureaucratische verzinsels waar ik nog niks over kwijt kan. Maar in ieder geval wordt er een bus aangeschaft die we naar het begin doel verschepen gevuld met de koninklijke vervoersmiddelen. Dit is ook weer een discussie omdat een nieuwe koninklijke misschien 1500€ kost??
Maar de mechanicus in de groep hebben niks met de injectie gestuurde motoren omdat je daar niks me kan in het zand. Uit ervaring spreek ik als er weer een moter uit elkaar moet en mijn technisch onderleggende kameraden het gewoon oplossen in het zand. Met een digitaal aangedreven apparaat is dat dat over en kan je plaats nemen als bijrijder.
Waldemar Toonstra is tegenwoordig op zondagavond op de tv met zijn epos van Kaapstad naar Cairo. Dat is allemaal heel leuk op een geprepareerde BMW van 30.000€?? Voor ons is dat niet een avontuur. Wij willen het avontuur en de geur van dat het net aan weer goed gegaan is!!! En wat is er fascinerender dan het monotone gehuil van een Enfield? Daar kan een zoemende lijnmotor met zadelverwarming, ABS, tractie control, raam, computers etc. echt niet tegen op.
In Senegal kwamen we een paar Zwitsers tegen op dit soort peperdure motoren uitgerust voor de woestijn. Niet dat ze het zand in gingen natuurlijk…(je zal wil gek zijn) maar die hadden stalen jerry can als koffers. Dat was al vreemd omdat de standaard tank al zo groot is dat je in een keer naar huis kan rijden bijna. Toen thomas de Zwitser de jerrycan opende vanaf de zijkant zat er zijn gaderobe van onderbroeken, T-shirt en sokken in op kleur… logisch dat hoort erbij!??
Maar het einddoel is bekend; thuis!!